نوشته شده توسط : palizgerdo

اقتصادی ترین نهال گردو کدام است؟

ارقام گردو تولید شده در ایران به مراتب بیشتر از سایر کشورهای منطقه است، و این زمینه برای باغدارات فراهم است تا علاوه بر گونه های بومی از گونه های وارداتی نیز بهره مند شوند.همه باغداران دوست دارند از ارقام پربار گردو استفاده کنند، بنابراین بهتر است که از ارقام گردو مانند گونه های اصلاح شده استفاده کنند که محصول زیادی تولید می کند.

 

مهمترین ویژگی نهال گردو چندلر

اگرچه انواع مختلفی از گردو در ایران وجود دارد، اما بهترین و مهمترین آن ارقام تجاری می باشد که نسبت به سایر درختان گردو از باردهی بیشتری برخوردار هستند، ارقام تجاری گردو به طور متوسط در هر هکتار ۱۰ الی ۱۵ تن باردهی دارند. البته این میزان باردهی در صورت آبیاری و هرس به موقع به ۲۰ تن نیز افزایش می یابد.

از ارقام گردو تجاری و اقتصادی ترین نهال گردو می توان به، نهال گردو دماوند، نهال گردو فرنور، نهال گردوی فرانکت و نهال گردو چندلر اشاره کرد. این گونه از ارقام معمولا در سال دوم کاشت شروع به باردهی کرده و در سال پنجم به صرفه اقتصادی می رسند.

 

نهال گردو چندلر

بهترین ارقام گردو در ایران کدام ها هستند؟

درختان گردو عمر طولانی دارند و به طور متوسط حدود ۱۰۰ سال عمر می کنند و صرفه اقتصادی آنها نیز به ۳۰ الی ۴۰ سال می رسد و باغدار می تواند در این مدت از میوه آن استفاده کند. معمولا میزان باردهی آنها در هر هکتار حدود ۸ الی ۱۵ تن بوده و ارقام تجاری آن ۱۰ الی ۱۵ تن در هر هکتار است. این مقدار می تواند در مناطق مختلف متفاوت باشد. در شرایط بسیار خوب و نیز هرس به موقع به خصوص اصلاح تاج درخت گردو این مقدار به ۲۰ تن در هر هکتار نیز می رسد.

قطعا ارقام گردو اصلاح شده و یا پیوندی از بهترین نوع درختان گردو در بازار فروش هستند. برخی از آنها به دلیل وارداتی بودن نسبت به سایر ارقام گردو قیمت گرانی دارد و از نوع ارقام کمیاب نیز به شمار می رود، البته نهالستان هایی نیز در کشورمان وجود دارد که در زمینه اصلاح و پیوند گونه های مختلف گردو فعالیت می کنند و در سال های اخیر به موفقیت های بسیاری خوبی در این زمینه دست یافته اند. پیشنهاد ما به باغداران استفاده از ارقام گردو تولید شده در این مراکز است.

 خرید نهال گردو چندلر

مهمترین ارقام تجاری گردو که در ایران تولید می شود؟

از ارقام گردو تجاری در ایران به جز ارقام بومی می توان به گردو انگلیسی اشاره کرد. گردو انگلیسی  تنها گونه گردو است که به واسطه بذر بزرگ و خوشمزه پر بار و همچنین پوسته نازک خود از نظر تجاری در ایران و سایر کشورها کشت می شود. از گونه های برگریز بوده که از ۱۰ تا ۱۵ متر ارتفاع دارد و دارای یک تنه به قطر ۱.۵ متر می باشد. معمولاً در کوهپایه ها مخصوصاً در مناطقی که سفره آب زیرزمینی زیاد است کاشته می شود. درخت گردو انگلیسی به دلیل چوب با کیفیت بالا، در صنعت مبلمان سازی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد،

علاوه بر این نهال گردو  فرمت نیز یکی دیگر از ارقام پربار و تجاری است، این نوع گردو اصلیت فرانسوی دارد و چند سالی است که در کشورمان کشت می شود و توانسته با آب و هوای ایران به خوبی خود را وقف دهد. از مهمترین ویژگی آن می توان به خواص درمانی مانند؛ درمان ورم معده و روده، درمان سرمازدگی و بیماریهای پوستی، درمان ورم مفاصل و درمان سردرد اشاره کرد. از ارقام گردو صادراتی نیز محسوب می شود.

 

نحوه عمل آوری نهال گردو چندلر

بهترین رقم گردو تولید شده در همدان؟

نهال گردو تویسرکان بهترین رقم گردو تولید شده در همدان است، این نوع گردو به دلیل کیفیت بسیار خوبی که دارد از ارقام گردوی صادراتی محسوب می شود و سالانه چندین تن از گردو تویسرکان به بازار اروپا صادر می شود به همین جهت دارای جایگاه خاصی در کشور است.

ارتفاع این نوع درخت به ۲۰ متر نیز می رسد. آب و هوای معتدل کوهستانی نقش مهمی در باردهی گردوی تویسرکان دارد. از مهمترین ویژگی این نوع گردو می توان به وجود امگا۳  فراوان در آن اشاره کرد.کارشناسان کشاورزی و باغداران همواره گردو تویسرکان را به عنوان محبوب ترین و مهمترین گردوی ایرانی معرفی می کنند.

از ارقام گردوی صادراتی دیگر که در ایران تولید می شود می توان به نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه اشاره کرد که سالانه چندین تن از آن راهی بازار های فروش اروپا و آسیا می شود.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

معرفی انواع نهال گردو بر اساس میزان باردهی؟

در باغات و نهالستان های ایران با انواع نهال گردو روبرو هستیم که هر کدام از آنها ویژگی های مخصوص به خودشان را دارند. برخی باردهی بیشتری دارند و برخی دیگر کیفیت خوب. حال در این بخش می خواهیم شما را با تعدادی از ارقام پر بار گردو آشنا کنیم.

نهال گردو خوشه ای انگوری: از ارقام اصلاح شده محسوب می شود و به دلیل میزان باردهی که دارد در زمره درختان پر میوه قرار می گیرد. به طور متوسط در هر خوشه از گردو خوشه ای حدود ۵ تا ۲۴ عدد گردو رشد می کند. از لحاظ اندازه میوه گردو خوشه ای متوسط است. رشد آن  به صورت گسترده بوده و همانند انواع نهال گردو تا ارتفاع ۱۵ متر بالا می رود.

گردو خوشه ای تخم مرغی:  در بین انواع نهال گردو خارجی و ایرانی در رتبه های اول قرار دارد و در بیشتر  و بیشترین میزان باردهی را می توان از آن شاهد بود. این نوع گردو در بیشتر نهالستان های کشورمان کشت می شود. به دلیل مقاومت زیاد آن در برابر سرما و گرما این قابلیت را دارد که در مناطق  مختلفی از کشورمان کاشته شود و به بار بنشیند، نسبت به درختان بومی ایران ارتفاعی کوتاه دارد و در سال اول و دوم کاشت،  باردهی خود را شروع می کند.

انواع های گردو بر اساس موقعیت کاشت؟

بهتر است قبل از کاشت انواع نهال گردو ابتدا موقعیت جغرافیای منطقه، نوع خاک رویی و خاک زیرین، تهویه، زهکشی، میزان بارندگی سالیانه، و از همه مهمتر PH خاک توسط افراد با تجربه و کارشناسان کشاورزی مورد بررسی و آزمایش قرار بگیرد، تا از مناسب بودن زمین برای کاشت نهال گردو اطمینان حاصل شود.

درختان گردو از جمله درختان میوه ای هستند که می توانند به راحتی در هر سه منطقه گرم و خشک، گرم و معتدل و سرد و کوهستانی کشت شوند، اما بهتر است برای این کار از گونه هایی انتخاب کنید که سازگاری بیشتری با منطقه شما داشته باشند. برای مثال:

  • نهال گردو خوشه ای پاکوتاه ترکیه سازگار با مناطق ساحلی
  • گردو ژنوتیپ برتر مراغه سازگار با منطقه سرد و کوهستانی
  • نهال گردو تویسرکان سازگار با منطقه سردسیر مانند همدان
  • گردو خوشه ای سازگار با مناطق گرم و معتدل
  • نهال گردو خوشه ای انگوری مناطق نسبتا معتدل و نیمه گرمسیری
  • گردو چندلر سازگار با مناطق معتدل و پر باران

انواع نهال های گردو بر اساس فاصله کاشت؟

فاصله کاشت انواع نهال گردو با کمی تفاوت تقریبا به یک اندازه است، و می توان بر اساس موقعیت جغرافیایی و میزان بارندگی آنها را به صورت متراکم در فاصله ۱۰*۱۰  کاشت، اما به دلیل حداقلی رشد برخی از گونه های گردو در ایران می توان این فاصله را ۸*۸ نیز در نظر گرفت تا بتوان نهال بیشتری در زمین پرورش داد. معمولا در هر هکتار حدود  ۲۸۵ اصله نهال را می توان کاشت.

قابل توجه کسانی که به دنبال کاشت انواع نهال گردو هستند! بهتر است قبل از کاشت نهال گردو میزان رشد ارتفاع و مهمتر از همه گستردگی تاج درخت را بررسی نمایید تا در آینده مشکلی از نظر فاصله بین درختان پیش نیاید.

انواع گردو در جهان کدامند؟

اگر من از یک دارایی ۱۰۰٪ تضمین شده و اثبات شده آخرالزمانی برای شما بگویم که بهره خوبی را برای شما به بار خواهد آورد قطعا می توان به درخت گردو اشاره کنم. این گونه از گیاهان در زمان باردهی بیشترین سود را نصیب باغداران می کند، برای اینکه طرفداران بیشمار را در سراسر جهان به خود اختصاص داده و علاوه بر استفاده خوراکی در بیشتر محصولات مانند کیک پزی و شیرینی پزی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع نهال گردو را می توانید به راحتی در نهالستان ها پیدا کنید، حتی گونه های کمیاب و گران قیمت، فقط کافیست به صورت حضوری و یا مجازی به این مراکز مراجعه کنید. شما این فرصت را دارید تا بدون مراجعه حضوری به نهالستان نهال مورد نظرتان را با ارزان ترین قیمت سفارش دهید.

در جهان با  انواع نهال گردو روبرو هستیم که هر کدام از آنها ظاهری متفاوت تر از بقیه دارند به عنوان مثال می توان به گردو های زیر اشاره کرد:

  • گردو فرنور
  • گردو لارا آمریکایی
  • گردو ژنوتیپ برتر
  • ردو ژنوتیپ پالیز کانادایی
  • گردو فرانکت
  • گردو خوشه ای انگوری
  • گردو چندلر
  • گردو پکان آمریکایی
  • و ...

عکس نهال گردو



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

انواع نهال درخت گردو سازگار با اقلیم ایران؟

قطعا  ارقام بومی سازگاری بیشتری با اقلیم ایران دارند، انواع درخت گردو سازگار با اقلیم ایران را می توان در سه دسته تقسیم بندی نمود. نوع اول، ارقامی که به شرایط آب و هوایی بسیار سرد از نوع کوهستانی عادت دارند مانند؛ گردو ژنوتیپ برتر مراغه و گردوی تویسرکان همدان. نوع دوم، که بیشتر در مناطق نیمه گرمسیری  و معتدل به خوبی رشد کرده و سازگاری خوبی با آن منطقه دارند مانند، گردو فرنور، گردو فرانکت و گردو لارا آمریکایی. نوع سوم، گونه هایی از گردو است که در شرایط آب و هوایی گرم به خصوص مناطق ساحلی سازگار است برای مثال، نهال گردو خوشه ای پاکوتاه ترکیه.

ایران به دلیل داشت اقلیم مناسب و همچنین چهار اقلیمی بودن آن، این موقعیت را دارد تا انواع درخت گردو را در خود پرورش دهد و به یکی از قطب های تولید گردو در منطقه تبدیل شود. البته در حال حاضر رتبه ایران نسبت به گذشته با چند پله صعود در رتبه خوبی قرار دارد و می توان امیدوار بود که با کمی تلاش و کوشش به درجات بالاتری از تولید نیز برسد.

از ارقام پر طرفدار و نیز معروف گردو در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گردو ژنوتیپ برتر مراغه
  • نهال گردو تویسرکان
  • گردو پوست کاغذی
  • گردو خوشه ای تخم مرغی
  • گردو خوشه ای پاکوتاه ترکیه
  • گردو خوشه ای انگوری
  • گردو چندلر
  • گردو پکان آمریکایی
  • گردو فرنور
  • گردو لارا آمریکایی
  • گردو ژنوتیپ برتر
  • ردو ژنوتیپ پالیز کانادایی
  • گردو فرانکت

انواع درخت گردو در ایران؟

همانطور که اشاره شد گونه های بسیار زیادی از گردو در ایران کاشت می شود که به اختصار از میان انواع درخت گردو به یکی از ارقام غیره بوی یعنی نهال گردو فرنور اشاره خواهیم کرد. یک نوع درخت گردوی فرانسوی مقاوم به سرمای زیاد است. برگ دهی و جوانه زنی آن دیر هنگام اتفاق می افتد و معمولا ۲۰ الی ۳۰ روز نسبت به درختان دیگر دیر تر از خواب بیدار می شود. از گونه های سرخس به شمار می رود، می توان در مناطق سردسیری تا ارتفاع ۱۸۰۰ متر از سطح دریا آن را کاشت.

در زمره درختان زودرس قرار دارد، به این معنی که ۳ یا ۴ سال پس از کاشت درخت، گردو تولید می کند. این گونه از گردو با رسیدن به حد بلوغ می تواند تا ۸ تن گردو در هکتار تولید کند. کیفیت گردوی آن بسیار خوب است به گونه ای که پوسته نازک دارد و مغز آن خوشمزه و سبک است. و همچنین مغز آن به راحتی از پوسته جدا می شود و به راحتی نصف می شود.

اندازه درخت: به شکلی نیمه عمودی رشد می کند. گردوی فرنور برای کاشت با تراکم زیاد مناسب است. این گیاه به دلیل تحمل بالا در برابر بیماری خط سیاه ، یکی از رایج ترین نوع گردو به شمار می رود. البته انواع درخت گردو کاشت شده در ایران زیاد است و بهتر است در ادامه با ما همراه باشد.

انواع درخت گردو دیرگل؟

انواع درخت گردو دیرگل مزیت های فراوانی دارد به عنوان مثال در برابر سرمای بهاره مقاوم بوده و به دلیل دیر گل بودن دچار سرمازدگی نمی شوند. اکثر درختان گردو حدود ۲۰ روز دیرتر از سایر درختان میوه گلدهی و جوانه زنی را شروع می کنند.

انواع درخت گردو دیرگل عبارت است از:

  • نهال گردو فرنور
  • نهال گردو تویسرکان
  • گردو ژنوتیپ برتر مراغه
  • نهال گردو تویسرکان
  • گردو پوست کاغذی
  • و ...

تکثیر درخت گردو به چه شکل است؟

انواع درخت گردو  به روش جنسی (بذر) و یا به روش غیر جنسی تکثیر می شود. معمولا این کار در نهالستان  و تحت نظر کارشناسان زبره انجام می شود. برای تکثیر نهال گردو در نهالستان معمولا میوه های نامطلوب با پوست سخت کاشته می شوند و بعد برای جوانه زنی و رشد بهتر دانه لازم است، میوه های خیس شده را درون جعبه و در محیط مناسب همراه با ماسه بادی به صورت لایه های متناوب قرار دهید و سعی کنید به مدت دو یا سه ماه دانه کاشته شده را معرض سرما (۳ تا ۵ درجه سانتی گراد) قرار دهید و مرتب باید در طی این مدت آن را مرطوب نگه دارید. به این ترتیب شما توانسته اید یک نهال بسیار مناسب تکثیر کنید.

انواع درخت گردو با عکس؟



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

انواع نژاد گردو تولید  شده در ایران کدامند؟

بر اساس مطالعات گیاه شناسی صورت گرفته در ایران و خارج از ایران، عقیده بسیاری از کارشناسان بر این است که خاستگاه ابتدایی انواع نژاد گردو در فلات ایران بوده است، و بعد از آنجا این نوع درخت راهی مناطق مدیترانه ‌ای شده و به زمین های غربی راه پیدا کرده است.

از نظر ویژگی های ظاهری، درختان گردو از انواع تک پایه بوده و این قابلیت را دارند تا ارتفاع ۲۵ متری نیز رشد کنند. معمولا ارتفاع ۳ الی ۴ متر از این درخت را تنه تشکیل می دهد و بعد از آن به شکل گسترده رشد نموده و شاخه های پهن آن فضای وسیعی را پر می ‌کند، البته انواع نژاد گردو با یکدیگر فرق می کند و ممکن است برخی از آنها پا کوتاه باشند.

 

مشهورترین نوع از انواع نژاد گردو، گردوی ایرانی است. گونه ای از درختان است که ریشه تاریخی آن به فلات ایران باز می گردد و بومی همان منطقه می ‌باشد. گونه های ایرانی این نوع درخت از نوع خود بارور بوده. آنها چوبی سخت و رگه مانند دارند و ارتفاع آنها تا ۲۵ متر نیز می رسد.

انواع نژاد گردوی ایرانی عبارت است از:

  • درخت گردوی بوانات
  • درخت گردوی تویسرکان
  • درخت گردو ضیاء آباد
  • گردو ژنوتیپ برتر مراغه
  • و ....

 

انواع مختلف گردو که در برابر سرما مقاوم می باشند؟

معمولا انواع نژاد گردو در برابر سرمای زمستانه و نیز سرمای بهاره مقاوم هستند و نسبت به سایر گونه های دیر گل می دهند. به همین دلیل سرمای بهاره باعث سرمازدگی میوه این درختان نمی شود. اما در میان گونه های مختلف گردو بعضی از آنها در برابر سرما از خود مقاومت بسیار خوبی نشان می دهند از جمله؛ نهال گردو تویسرکان، نهال گردو فرنور و نهال گردو چندلر.

این گونه از درختان گردو در برابر سرمای ۲۰ – درجه و ۴۵+ درجه مقاوم بوده و باردهی خوبی نیز انجام می دهند. بهترین منطقه برای کاشت انواع نژاد گردو بخصوص نهال گردو تویسرکان، نهال گردو فرنور و نهال گردو چندلر.، مناطق سردسیری با ارتفاع بیش از ۱۲۰۰-۱۸۰۰ متر است. در این موقعیت به خوبی رشد کرده و محصول خوبی برای باغدار به ارمغان می آورند.

انواع گردو برای کاشت در مناطق سردسیری؟

نهال گردو فرنور، نهال گردو تویسرکان و نهال گردو چندلر از انواع نژاد گردو هستند که در برابر سرما واکنش خوبی از خود نشان می دهند و بهترین گزینه برای کاشت در مناطق سردسیری محسوب می شوند، اینگونه از درختان گردو پربار و مقاوم هستند، میزان باردهی آنها به طور متوسط ۱۲ الی ۱۵ تن در هر هکتار می باشد.

 

انواع مدل گردو برای کاشت در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر؟

نهال گردو خوشه ای پاکوتاه ترکیه از جمله نهال هایی است که در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر به خصوص مناطق ساحلی رشد خوبی دارد. از ارقام بومی ترکیه است و در سال های اخیر بیشتر مورد استفاده باغداران ایرانی قرار گرفته است. این نوع گردو در برابر آب و هوای خیلی سرد و یخبندان های شدید مناطق کوهستانی حساس می باشد.

از مهمترین خصوصیات انواع نژاد گردو که در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر رشد می کنند، می توان به  طعم خوش و میزان روغن موجود در میوه آنها اشاره نمود که برای استفاده در صنایع کیک پزی و نیز شیرنی پزدی مناسب می باشند. معمولا  این نوع از گردو ها در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت شروع به گلدهی کرده و در فصل پاییز ماه شهریور و مهرماه میوه آن به بار می نشیند.

 

انواع رقم گردو پر بار کدامند؟

به دلیل موقعیت مناسب و شرایط آب و هوایی بهتر شاهد  رشد  انواع نژاد گردو ها در ایران هستیم، برخی از آنها پر بار و برخی دیگر باردهی مناسبی ندارند. از میان ارقام پر بار گردو در ایران می توان به؛ گردو خوشه ای پاکوتاه ترکیه، گردو چندلر و  گردو خوشه ای تخم مرغی اشاره کرد.

گردو چندلر بهترین نوع گردو در بازار بوده و از فروش بیشتری نسبت به سایر ارقام  گردو برخوردار است. زیرا این محصول از بهره وری بیشتر و بهتر، آجیل با کیفیت عالی، مغزهای بیضی شکل با رنگ روشن و میوه ای با پوسته نازک بهره می برد. نسبت به انواع نژاد گردو دیگر دیر برگ می دهد و شکوفه دار می شود ، بنابراین نسبت به سایر گونه ها در برابر سرما مقاوم است.  از این گردو برای گرده افشانی نیز استفاده می کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

انواع ارقام گردو در بازار ایران؟

در بازار ایران با انواع ارقام گردو روبرو هستیم که از قاره هایی مانند اروپا، آمریکا و آسیا وارد کشور شده اند، برخی از آنها از نژاد های اصلاح شده و یا پرورشی هستند، برخی دیگر از گونه های دیررس میان رس و زودرس می باشند، خلاصه باید گفت که به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین خاک مناسب ارقام مختلفی از گردو در ایران کشت می شود.

در میان انواع ارقام گردو پرورشی در ایران، گونه پوست کاغذی و خوشه ای به مراتب طرفداران زیادی را در بازار به خود اختصاص داده اند. در این بین گونه هایی از گردو  نیز وجود دارد که برای مصرف غذایی، دارویی در نظر گرفته شده است و برای استخراج روغن بهترین گزینه می باشند.

گردوهایی که روغن بیشتری دارند بیشتر به عنوان دسر مورد استفاده قرار می گیرند، اینگونه از ارقام گردو پوستی نرم یا نیمه نرم، با ظاهری خاص و نسبتاً ضخیم دارند. در بازار انواع ارقام اسپانیایی، فرانسوی و آمریکایی نسبت به سایر گونه های گردو از روغن بیشتری  برخوردار هستند. آنها همچنین از سازگارترین گونه های موجود در کشور نیز به شمار می روند.

اسم انواع گردو کاشت شده در ایران؟

انواع ارقام گردو در ایران کاشت می شود که هر کدام از آنها ویژگی ها و خواص مخصوص به خود را دارند، بهتر است قبل از انتخاب نوع نهال گردو به شرایط آب و هوایی منطقه و نیز نوع خاک توجه داشته باشد تا نهال انتخاب شده با محیط سازگار باشد، توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی در این زمینه استفاده از تجربیات باغداران موفق و همچنین مطالعه دقیق ویژگی های نهالی است که می خواهید آن را پرورش دهید.

انواع ارقام گردو کشت شده در ایران عبارت است از:

  • گردو خوشه ای تخم مرغی
  • گردو پکان آمریکایی
  • نهال گردو تویسرکان
  • گردو خوشه ای پاکوتاه ترکیه
  • گردو چندلر
  • گردو فرنور
  • گردو فرانکت
  • گردو لارا آمریکایی
  • گردو پوست کاغذی
  • گردو ژنوتیپ برتر
  • ردو ژنوتیپ پالیز کانادایی
  • گردو خوشه ای انگوری
  • گردو توسرخ
  • گردو ژنوتیپ برتر مراغه
  • گردو فرنت
  • گردو هارتلی

تولید انواع نهال گردو در ایران؟

نهالستان های موجود در سراسر کشور بانی و متصدی تولید انواع ارقام گردو در ایران هستند، شما می توانید همه نوع گردو، از گونه های ایرانی گرفته تا گونه های کمیاب و صادراتی را در این مراکز پیدا کنید و با قیمت مناسب آنها را خریداری کنید.

البته بهتر است بدانید، با پیشرفتی که در زمینه صنعت آی تی در سال های اخیر در کشورمان اتفاق افتاده، اکثر نهالستان های موجود، محصولاتشان را به صورت مجازی برای مصرف کنندگان عرضه می کنند، در این روش فرقی نمی کند شما در کجای کشور زندگی می کنید فقط کافیست به وب سایت فروشندگان انواع ارقام گردو رفته و با ثبت سفارش نهال مورد نظر را درب منزلتان تحویل بگیرید.

بررسی انواع ریشه گردو؟

انواع ارقام گردو با کمی تفاوت ریشه ای شبیه به یکدیگر دارند، معمولا عمق نفوذ ریشه درختان گردو نسبت به سایر ارقام درختان میوه بیشتر است بنابراین در برابر کم آبی بیشتر مقاومت می کنند و به راحتی می توانند از اعماق زمین آب مورد نیاز خودشان را تامین کنند.

رویش ریشه درختان گردو به صورت عمقی بوده و سطحی رشد نمی کنند، اگر خاک زیرین عاری از سنگ، رس سفت و لایه‌های غیر قابل نفوذ باشد، تا باعث محدودیت ریشه درخت نشود می توانند تا ۳ متر و یا بیشتر به عمق خاک نفوذ کنند. این امر باعث عدم سرمازدگی درختان گردو در موقع باردهی می شود.

آشنایی با تصاویر انواع گردو؟

گونه های مختلف درختان گردو شبیه به هم هستند و تنها تفاوت آنها در شکل و قیافه میوه آنها است. معمولا از گونه های پهن برگان به شمار می روند، میوه این نوع درخت به شکل گرد، با دو پوسته است که معمولا پوسته رویی نرم و سبزرنگ است و پوسته داخلی سخت و چوبی است. به طور متوسط ارتفاع درختان گردو از ۱۰ متر شروع و تا  ۲۵ متر نیز می رسد. باغداران می توانند در فصل پاییز میوه آن را از روی درختان بچینند و راهی بازار فروش کنند. از مهمترین خواص آنها می توان به مغز خوراکی اشاره کرد که سرشار از روغن است. حال در این بخش سعی می کنیم تا حدودی شما را عکس انواع ارقام گردو آشنا کنیم:



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

 

خرید نهال گردو زود بازده

نهال گردو خوشه ای انگور زود بارده از نهالهای پرفروشی در بازار می باشد. بسیاری از باغبانان همواره به دنبال محصولی با کیفیت مناسب و همچنین زود بارده هستند. با در نظر گرفتن عملکرد گردو در این نهال گردو خوشه ای انگور زود بارده بسیار مورد توجه خواهد بود. این نهال از جمله نهال هایی می باشد که اغلب باغها از آن استفاده خواهند نمود. به نوعی می توان گفت که غریب به 70 درصد از عموم باغداران تمایل به استفاده از این نهال با توجه به خصوصیات گردو در آن خواهند داشت. به دلیل برخورداری این نهال گردو از طعم بسیار مناسب و مغزی و همچنین رنگ روشن از ارقام بسیار زیادی در باغ ها برخوردار خواهند بود. مشخصات گردو در این نهال ها نشانگر رشد مطلوب و مناسب آنها خواهد بود. زود بارده بودن این محصول همیشه سبب مورد توجه قرار گرفتن آن بوده است. به دلیل اینکه در کشور ما از آب و هوای بسیار گوناگونی برخوردار هستیم ، می توانیم از انواع این نهال ها با توجه به رشد مطلوب آنها و همچنین نحوه ای کاشت ، داشت ، گردوبهره مند شویم . اما در این راستا باید اطلاعات کاملی را نسبت به نهال گردو کسب نماییم.

 

خصوصیات برتر نهال گردو خوشه ای انگور زود بارده :

همانطور که از نام این نهال مشخص می باشد ، به دلیل برخورداری از تعداد بسیار زیاد میوه بر روی یک خوشه ، آن را به مانند خوشه ی انگور تعبیر نموده اند. این نوع از نهال ها دارای خصوصیاتی مانند زود بارده بودن هستند. به این منظور که در برخی از مواقع در گلدانها نیز ممکن است این نهال ها به بار بنشینند. اگر این نهال در مکان مناسبی از نظر آب و هوایی قرار نگیرد حتما به رشد مطلوبی نخواهد رسید. ارتفاع نهال گردو در میزان باردهی گردو همیشه بسیار تاثیرگذار بوده است. از دیگر خصوصیات درخت گردو خوشه ای انگور زود بارده ، میزان آبدهی و همچنین کود دهی مناسب آنها خواهد بود. غرقابی نمودن ریشه ی این نهال ها موجب فلج شدن ریشه می گردد . این موضوع سبب می شود که نهال شما رشد مطلوب و همچنین بار مناسبی را در پی نداشته باشد. استفاده از فاصله ی مناسب در نحوه کاشت ،داشت ، خرید نهال گردو سبب می گردد که نهال شما از مکان بسیار مناسبی برای رشد برخوردار گردد. رشد ریشه می تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روی محصول ارائه شده داشته باشد. ارتفاع درخت گردو در این نهال ها اغلب یک متر خواهد بود. این خصوصیات درخت گردو خوشه ای سبب می شود که افراد به راحتی برای چیدن این محصول اقدام نمایند. میزان باردهی درخت گردو در این نمونه از نهالها بسیار پربار خواهد بود. گردوهایی با شکل بیضی و مغزهایی پر و خوشمزه بازار فروش گردو را در این محصول بسیار گرم نموده اند.

 

عملکرد درخت گردو خوشه ای انگور زود بارده :

همانطور که ذکر شد این درخت گردو دارای عملکرد زود بارده ای می باشد. به دلیل برخورداری این محصول از مقاومت بالا در برابر سرما می تواند در نواحی سردسیر و مرطوب به راحتی به رشد و عملکرد مطلوب خود ادامه دهد. شما می توانید در هر خوشه ی جانبی این نهال گردو شاهد 5 الی 25 عدد گردوی بسیار خوشمزه و مقوی باشید. عملکرد این درخت گردو در گلدهی طولانی تر از برخی نمونه های نهال گردو خواهد بود . این محصول دارای پوست کاغذی می باشد. همین موضوع بر کیفیت محصول خواهد افزود. قیمت درخت گردو یکی از فاکتورهای بسیار مهم در خرید درخت گردو خواهد بود. شما با مراجعه به سایت معتبر ما می توانید شاهد شگفت انگیزترین قیمت نهال گردو باشید. با در نظر گرفتن المان های بسیار خاصی در انتخاب نهال گردو مانند :خصوصیات درخت گردو ، ارتفاع درخت گردو ، مشخصات نهال گردو ، نحوه ای میزان باردهی نهال گردو ، قیمت نهال گردو ، فواصل کاشت نهال گردو و بسیاری از موارد دیگر ، می توانید بهترین محصول را خریداری نمایید. امروزه با ورود بسیاری از نهال ها به بازار خرید و فروش نهال ها ، شما می توانید در کمترین زمان از محصول خود بهره مند شوید. برخی از این نهال ها تحمل دمای متفاوتی را در بر دارند که با توجه به آب و هوای هر منطقه می توان نهال مناسب را انتخاب و مورد استفاده قرار داد.



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

خرید نهال گردو  ترکیه

نهال گردو خوشه ای ترکیه ، از انواع بسیار زیادی برخوردار می باشد که به دلیل کیفیت مطلوب . همچنین باردهی مناسب بسیار مورد توجه افراد و همچنین کشورهای دیگر قرار گرفته است. این نهال ها دارای خصوصیات بسیار برجسته ای می باشند که سبب اهمیت آنها در بازار تجاری شده است. نهال گردو خوشه ای ترکیه با در بر داشتن میوه هایی بسیار خوشمزه و مفید دارای بازار بسیار گرمی خواهند بود. این میوه ها در نهال گردو خوشه ای ترکیه از انواع بسیار زیادی برخوردار خواهند بود. اما غریب به اتفاق این میوه ها گرد هستند و دارای 32 میلی متر اندازه می باشند. این مورد تایید می کند که تا چه میزان نحوه ای باردهی نهال گردو در این نمونه از نهالها زیاد می باشد. خرید نهال گردو خوشه ای ترکیه مزایای بسیار زیادی را برای باغداران در بر خواهد داشت. خصوصیات گردو در این نهال ها سبب می گردد که توجه بسیاری از باغداران به سمت خرید درخت گردو ترکیه ای منعطف گردد. قیمت نهال گردو در این انتخاب هوشمندانه نیز بی تاثیر نخواهد بود. افراد می توانند با قیمت بسیار مناسب اقدام به تهیه این نهال ها نمایند.

 

خصوصیات نهال گردو خوشه ای ترکیه :

همانطور که گفته شد این نهال های ترکیه ای دارای انواع بسیار زیادی می باشند اما در برخی از خصوصیات دارای وجه های مشترکی هستند. یکی از انواع نهال های گردو ، نهال گردو یالورا می باشد. عملکرد گردو در این نهال ها بسیار قابل توجه خواهد بود. این نهال ها اغلب دارای پایه ی بسیار قوی می باشند. از این رو در برابر سرمای فصل بهار که در بسیاری از موارد به برخی از نهالها آسیب جبران ناپذیری وارد می کند، مقاوم خواهند بود. نکته قابل توجه در این نهال ها ، نیاز آنها به دمای 27 تا 33 درجه سانتی گراد برای پر شدن محصول می باشد. این محصول در این دما می تواند مغزهای روشن و پرشده ی مطلوبی را به شما ارائه دهد. اما ناگفته نماند که در دمای 42 الی 50 درجه سانتی گراد این محصول دچار سوختگی و خشک شدن می شود. در این دما هم میوه و هم برگ درخت گردو دچار سوختگی خواهد شد.

 

ارتفاع درخت گردو در نهال گردو خوشه ای ترکیه :

یکی دیگر از موارد قابل توجه در نهال گردو خوشه ای ترکیه ، ارتفاع نهال گردو خواهد بود. ارتفاع بلند و همچنین نیمه گسترده ی این محصول می تواند فضای بسیار دلنشینی را برای شما مهیا نماید. اما باید توجه داشته باشید که این درخت نیاز به هرس نمودن به موقع خواهد داشت. زیرا با بلند شدن ارتفاع در این محصول ،عملکرد درخت گردو در میزان باردهی نهال گردو بسیار اثر گذار خواهد بود. شما با رشد و ارتفاع بیشتر شاهد میزان باردهی کمتری خواهید بود.

 

عوامل تاثیر گذار در میزان باردهی نهال گردو :

برخی از عوامل تاثیرات بسیار چشمگیری در نحوه ای میزان باردهی نهال گردو خواهند داشت. از جمله این موارد می توان به رطوبت نسبی اشاره نمود .این رطوبت سبب رشد ایده آل و مطلوبی در این نهالها خواهد شد. اگر شما به دنبال به دست آوردن محصولی با طعم مطبوع و همچنین رنگ روشن و پوست کاغذی هستید بهتر است از گرد افشان ها بی نصیب نمانید . استفاده از فواصل مناسب برای کاشت نهال گردو سبب می گردد که نحوه ای میزان باردهی درخت گردو بسیار مناسب و منحصر به فرد صورت پذیرد. فاصله ای کاشت 6 در 6 میتواند برای به بار نشستن مناسب این محصول بسیار مفید باشد. یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در رشد خرید نهال گردو خوشه ای ترکیه ، که یکی از پرکشت ترین و معروفترین ارقام نهال گردو در جهان می باشد، تاثیر گذار است استفاده از آب و هوای مناسب برای این محصول خواهد بود. آب و هوای خشک ، سردسیر و معتدل می تواند در رشد مطلوب این نهال ، نقش چشمگیری داشته باشد. اگر این محصول از شرایط مناسب و ایده آلی برای رشد برخوردار گردد در سال اول کاشت ، باردهی آن صورت خواهد پذیرفت. یکی از موارد حائز اهمیت در این نهال گردو جلوگیری و ممانعت از غرقاب نمودن ریشه ی این نهال خواهد بود. این کار سبب می گردد که ریشه دچار فلج شدن گردد. ریشه ی این گیاه در مقابل بسیاری از بیماری ها مقاومت مناسبی خواهد داشت. 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

خرید نهال گردو سردسیری

گردو مانند هر محصول دیگری در انواع مختلف وجود دارد، که هر کدام از آنها متناسب با اقلیم و شرایط جغرافیایی خاصی رشد می یابند و مورد پرورش قرار می گیرند. یکی از مهمترین انواع نهال گردو، نهال گردوی مقاوم به سرما می باشد، که بیشتر در استانهای سردسیر و مناطق با دمای بسیار پایین کشت می شود. خرید نهال گردو مقاوم به سرما نیز بیشتر در همین مناطق سردسیر انجام می شود و آنها برای خرید نهال گردو با هم رقابت جالبی دارند. یکی از مسائلی که در خرید نهال گردوی مقاوم به سرما از اهمیت بالایی برخوردار است ، قیمت نهال گردو می باشد. عوامل مختلفی در تعیین قیمت گردو مقاوم به سرما نقش دارند. یکی از عواملی که در تعیین قیمت نهال گردو مقاوم به سرما و میزان فروش نهال گردو نقش دارد، نحوه ای میزان باردهی نهال گردو می باشد . همچنین مقاوم بودن آن نسبت به سرما و عملکرد نهال گردو در قیمت گذاری آن مهم است. ظرفیت باردهی نهال گردو مقاوم به سرما بسیار بالا می باشد و حداقل ۶۰ درصد بیشتر از دیگر انواع نهال گردو است. یکی دیگر از ویژگی های نهال گردو مقاوم به سرما نحوه کاشت گردو می باشد که آن را می توان به شکل پرچین در باغ کاشت. میوه نهال گردوی مقاوم به سرما گرد و دارای پوستی کاملاً متصل و خشبی است و اندازه ای در حدود ۳۲ میلی متر دارد. البته نهال گردوی مقاوم به سرما نسبت به دمای پایین تابستان نیز می تواند مناسب باشد زیرا موجب می شود تا میوه ها به اندازه کافی پر شوند.

خرید نهال گردو مقاوم به سرما

چرا باید نسبت به خرید نهال گردو مقاوم به سرما اقدام کنیم؟

عوامل متعددی وجود دارند که ما را نسبت به خرید نهال گردو مقاوم به سرما علاقه مند می‌کنند. این عوامل بیشتر مربوط به خصوصیات نهال گردوی مقاوم به سرما می باشد. همانطور که از اسم این نهال مشخص است، این نهال در مناطق سردسیر مقاومت زیاد در برابر سرما و آفت دارد و به خوبی می تواند رشد کند. دیگر ویژگی مهمی که باعث می شود تا ما نسبت به خرید نهال گردوی مقاوم به سرما اقدام کنیم، ارتفاع نهال گردو آن می باشد. همچنین میزان رطوبت در این مسئله که نهال گردو مقاوم به سرما مناسب منطقه ما باشد، اهمیت زیادی دارد. نوع خاک، عامل دیگری است که در خرید نهال گردو چندلر مقاوم به سرما، نقش مهمی ایفا می کند. شاید جالب باشد که بدانید نهال گردو مقاوم در برابر سرما و میوه آن، در صنعت نیز کاربرد دارد، به ویژه در صنعت مبلمان و چوب می توان از آن استفاده کرد. همچنین خرید نهال گردوی مقاوم به سرما، از نظر طعمی که میوه آن دارد، می تواند نسبت به سایر گروه ها مناسب تر باشد. همچنین فواصل کاشت نهال گردو می تواند در خرید ما موثر باشد.

خرید نهال گردو مقاوم به سرما

عرضه و فروش نهال گردو مقاوم به سرما در سراسر کشور
خوب، حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید چگونه می توان نهال گردو مقاوم به سرما را خریداری کرد و چه مراکزی نسبت به عرضه و فروش آن اقدام می‌کنند. مراکز بسیاری وجود دارند که نسبت به عرضه و فروش نهال گردو مقاوم به سرما اقدام می کنند. اما شما در خرید نهال گردو مقاوم به سرما باید نکات مختلف را رعایت کنید تا خرید مطمئن و خوبی داشته باشید. اولین نکته ای که باید در این زمینه نسبت به آن دقت داشته باشید ،خرید نهال گردوی مقاوم به سرما ازمراکزی است، که مطمئن باشند و نهال سالمی در اختیار شما قرار دهند. همچنین قیمت نهال گردو مقاوم به سرما در این مراکز باید مناسب باشد، تا شما بتوانید نسبت به خرید آن اقدام کنید و هزینه اضافه پرداخت نکنید. اما چگونه می توان این مراکز را پیدا کرد؟
ما یک  پیشنهاد ویژه برای شما داریم که کار شما را آسان می کند. شما می توانید با خرید نهال گردو مقاوم به سرما از فروشگاه ما هم، نهالی سالم در اختیار داشته باشید و هم قیمت کم و مناسبی برای آن پرداخت کنید. این موقعیت، فرصت مناسبی است که در اختیار شما قرار داده شده است ،پس از آن استفاده کنید و از کیفیت نهال های ما شگفت زده شوید.



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

خرید نهال گردو  اسرائیلی :

گردو یکی از میوه های پر طرفدار می باشد. از این میوه در آجیل و خشکبار استفاده می کنند . به دلیل فواید بسیار زیاد این میوه ، بسیاری از کشورها در حال تهیه درختان این میوه هستند. استفاده از نهال های گوناگون سبب دسترسی متفاوت افراد به این محصول خواهد بود. برخی از درختان محصولات با رنگ روشن، پرمغز ، پوسته های نازک چوبی و بسیاری دیگر از مزیت ها را در بر خواهند داشت، اما برخی دیگر از درختان محصولات یک دست و مرغوبی را به شما ارائه نخواهند کرد. از این رو انتخاب مناسب نهال گردو بسیار حائز اهمیت خواهد بود. نهال گردو خوشه ای اسرائیلی نوعی از نهال های پر طرفدار می باشد که بسیاری از کشورها از آن بهره می برند. این نهال در سال های دور به دلیل تحقیقات باغداران وارد ایران ( شهر کرج) شد .پس از آن باغداران بسیار زیادی اقدام به بهره برداری از این محصول نموده اند. نهال گردو خوشه ای اسرائیلی به دلیل در بر داشتن بسیاری از خصوصیات در نحوه کاشت ، داشت ، نهال گردو از اهمیت فوق العاده ای برخوردار خواهند بود. خرید نهال گردو خوشه ای اسرائیلی به دلیل عملکرد درخت گردو اسرائیلی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

 

نهال گردو

مشخصات نهال گردو خوشه ای اسرائیلی :

هر درخت و یا نهال گردویی از مشخصات خاص و ویژه ای برخوردار خواهد بود. نهال گردو خوشه ای اسرائیلی نیز دارای خصوصیات منحصر به فردی خواهد بود که در اینجا به ذکر برخی از آنها خواهیم پرداخت :

خصوصیات درخت گردو :

از برجسته ترین خصوصیات نهال گردو خوشه ای اسرائیلی می توان به خصوصیات گردوی مناسب آن اشاره نمود. گردویی که از مغز پر ، رنگ روشن و همچنین پوست کاغذی مناسبی برخوردار است حتما یک نوع گردوی ایده آل خواهد بود. همچنین این نهال گردو خوشه ای اسرائیلی دارای محصولی یک دست و منظم خواهد بود. این نهال از جمله محصول مناسب از خصوصیات و همچنین ویژگی های دیگری برخوردار خواهد بود. در هر خوشه از این درخت گردو می توان 5 الی 25 عدد گردو را برداشت نمود. این عدد بسیار قابل توجه و حائز اهمیت خواهد بود. همچنین این محصول زود بارده و دیر گل می باشد . این خصوصیت نهال گردو خوشه ای اسرائیلی سبب می شود که محصولی بسیار مناسب به بار آورد.

 

نهال گردو

میزان باردهی درخت گردو اسرائیلی :

یکی از عواملی که تاثیر بسزایی در میزان باردهی گردو خواهد داشت، نحوه ای کاشت ، داشت ، درخت گردو خواهد بود. رشد مطلوب این نهال گردو در آب و هوای معتدل سردسیری و نیمه خشک صورت خواهد پذیرفت. همچنین توجه به فواصل کاشت نهال گردو می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر روی رشد مناسب آن داشته باشد. یکی دیگر از موارد قابل توجه در رسیدن به محصول مناسب ، خودداری از غرقابی نمودن ریشه درخت خواهد بود. همچنین دمای بالای 45 درجه می تواند برای این محصول بسیار مضر باشد. به گونه ای که سبب سوختن برگها و سیاه شدن گردو گردد. این محصول به دلیل مقاومت در برابر سرما ، می تواند یکی از مهمترین ارقام برای کاشت در نظر گرفته شود.

 

نهال گردو

ارتفاع درخت گردو اسرائیلی :

ارتفاع این درخت اغلب بین 500 تا 1500 متر خواهد بود. اگر به هر دلیلی ارتفاع این محصول بیشتر گردد، عملکرد درخت گردو بسیار پایین تر خواهد آمد . به همین دلیل بهتر است از هرس نمودن این نهال غافل نشوید.

عوامل تاثیر گذار بر رشد درخت گردو خوشه ای اسرائیلی :

این درخت از جمله ارقام بسیار قابل توجه در بسیاری از کشورهای دیگر خواهد بود. از این رو می توان گفت که این محصول به عنوان محصول تجاری نیز در بازار از رونق بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. بدین جهت خرید درخت گردو خوشه ای اسرائیلی از توجه بسیاری بالایی در سطح بازار برخوردار است. به دلایلی از جمله پایه کوتاه ، بیضی بودن و پوست نازک بودن محصول به دست آمده ، زود بارده بودن خرید نهال گردو ، مقاومت بالا در هوای خنک و سرد همچنین مقاومت بسیار بالای ریشه در مقابل آفات این محصول از فروش درخت گردو بسیار مناسبی برخوردار خواهند بود. برداشت محصول در این نهال ها از روزهای آخر شهریور آغاز شده و تا اواخر روزهای آذر ادامه خواهد داشت. ناگفته نماند که برای دستیابی به محصولی مناسب بهتر است از گرد افشانی نیز برای این ارقام بهره مند شد.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

خریدنهال گردو فرنور، گردویی با پوستی گاغذی و از بهترین انواع فعلی گردو در جهان

خصوصیات نهال گردو فرنور:

 

نهال گردو فرنور ، نهالی است پیوندی که اولین بار در کشور فرانسه تولید شد و عمر زیادی از پیدایش آن نمی گذرد.این نوع نهال از بهترین انواع اقلام گردو است. مزیت ها و ویژگی های بسیار خوبی؛ مانند شکوفه دادن به موقع نهال گردو فرنور، باردهی بالا، و میزان مقاومت بسیار خوب آن در برابر عوامل جانبی مانند باد و سرمای زیاد، بزرگ بودن گردوها و کیفیت بسیار خوب و پوست نازک و کاغذی، مغزهای بسیار درشت و با رنگ روشن که به رو به سفیدی می زند، و برداشت آسان و انبار راحت آن ، از برجسته ترین خصیصه های این نوع نهال گردو است .

به طور معمول در هر هکتار می توان 1 تن از این محصول را در سن 2 تا 3 سالگی و 5.4 تن در زمان بلوغ درخت، را استحصال نمود. بهتر است این نوع گردو بر اساس دستورالعمل های بررسی شده در، ارتفاع بالای 1000 تا 3000 متر بالاتر از سطح دریا ، کاشته شود . در ادامه این مطلب به بررسی مشخصات متفاوت درخت و نهال گردو فرنور خواهیم پرداخت :

ارتفاع نهال گردو فرنور:

در مورد ارتفاع نهال گردو فرنور، باید گفت بهتر است نهال گردو فرنور را هنگامی تهیه نمود که میان 50 تا 80 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. میزان ارتفاع نهایی آن با توجه به اقلیم و نوع خاک هر کشور، متفاوت است. اما به طور میانگین ارتفاع درخت بالغ آن، تا 6 متر نیز به ثبت رسیده است . نهال گردو فرنور ، به صورت نیمه عمودی رشد می کند.

میزان باردهی گردو:

همان گونه که در ابتدای مطلب عنوان شد ، میزان باردهی نهال گردو فرنور ، تا سن سه سالگی حدود 1 تن است و در بلوغ کامل آن، می توان به برداشت حدود 6 تن هم امیدوار بود.

زمان باردهی نهال گردو فرنور بسیار کم است و در صورت نگهداری مناسب و کاشت آن در مناطق استاندارد، در یک و دو سالگی شروع به باردهی می کند. اما بهتر است تا، رسیدن درخت به عمر 4 سالگی از زیاد به استحصال محصول از درخت چشم نداشت و بیشتر به فکر قدرت بخشی و پخش کود و نگهداری مناسب بود.

 اما پس از 4 سال ، می توان انتظار بهترین باردهی ها را از این گونه گردو داشت. برداشت محصول در این سن، می تواند منجر به باردهی بالاتر آن در دراز مدت و همچنین رشد و قدرتمندتر شدن تنه درخت ، گردد و به رشد بسیار خوب آن ، کمک شایانی می نماید. 

نحوه کاشت و فواصل کاشت ،داشت، و برداشت نهال گردو:

نحوه کاشت:

بهترین زمان کاشت این درخت، در ماه های دی و بهمن است . البته این موضوع به شروع فصل سرد در هر اقلیمی برای کاشت نهال گردو فرنور وابسته است.

فواصل کاشت نهال گردو:

 

تجربه نشان داده است که بهترین فاصله ی کاشت نهال گردو فرنور ، نسبت به دیگر درختان 5 در 5 در 7 متر است . این طرح درختان را، در کمترین و بهینه ترین حالت از یکدیگر قرار می دهد . البته می بایست یک گرده افشان فرنت را به ازای هر 10 درخت در میان درختان، کاشت تا هم از اثرات مثبت آن بهره برد و هم ، با توجه به نوع این درخت ، میزان گرده افشانی و در نهایت باردهی درخت را تا حد ممکن بالا برد. به یاد داشته باشید که این گرده افشان می بایست در بخش اصلی و ردیف درختان کاشته شود.

داشت :

در مورد نگهداری این درخت نیز بهتر است ، برای هر یک از انواع نهال گردو فرنور، کود بسیار با کیفیت ، در 2 مقطع از سال مورد استفاده قرار گیرد و با استفاده از پوست خشک شده ی باردهی اولیه درخت در سنین پایین نهال گردو فرنور، می توان کود طبیعی برای رشد بسیار خوب درخت تهیه نمود .

 به یاد داشته باشید که در هنگام کود ریزی این عمل باید از فاصله ی دور انجام گیرد و بهتر است مانند یک حلقه به دور نهال گردو فرنور ، چیدمان شود که می تواند از هدر رفت آب نیز، جلوگیری کند. بهتر است کودریزی به صورت لایه ای انجام گیرد و یک لایه کود حیوانی و یک لایه پوست خشک شده ی گردو ، بر روی هم قرار گیرند.میزان آب مورد نیاز برای نگهداری ، 20 لیتر در هر بیست روز است.

برداشت نهال گردو: 

زمان برداشت محصول نهال گردو فرنور یا درخت فرنور، در دو هفته ی پایانی شهریور است. 

خصوصیات و مشخصات نهال گردو :

خصوصیات درخت گردو:

از خصوصیات بسیار منحصر به فرد نهال گردو فرنور یا درخت بالغ آن، درصد بالای باردهی در ساقه های فرعی  است که به حدود 50 درصد هر ساقه نیز می رسد.

از دیگر خصوصیات نهال گردو فرنور، دسته بندی آن به چهار نوع با چربی متفاوت است . این محصول در طبقه بندی 1 تا 4 دسته بندی می گردد که چربی دسته اول حدود 12 درصد مغز گردو، در دسته دوم میزان آن به 20 درصد ، دسته سوم دارای 49 درصد و در نهایت در دسته چهارم مغز گردو حداقل 51 و حداکثر 57 درصد چربی دارد.

 

اندازه گردو با پوسته : بین 40 تا 42 میلی متر

از مشخصات بسیار منحصر به فرد نهال گردو فرنور می توان به صورت خلاصه به مطالب زیر اشاره نمود:

اندازه گردو با پوسته : بین 40 تا 42 میلی متر

وزن پوست : 13 گرم

میانگین وزن مغز گردو : بین 7 تا 9 گرم

مشخصات خرید نهال گردو

نهال گردو فرنور و درخت بالغ آن ، دارای یکی از برترین گردو ها هستند. پوست این نوع گردو به شدت نازک است و دارای پوست کاغذی است. طعم آن بسیار شیرین و عالی است و به همین علت یکی از گران ترین انواع گردو در آجیل های مختلف یا به صورت جداگانه است.

مشخصه ی دیگر محصول نهال گردو فرنور یا درخت بالغ آن، که تاثیر بالایی در قیمت گذاری دارد، دارا بودن مغزی بسیار روشن است که در مواردی بسیار به سفیدی، نزدیک هستند . لیکن هر چه این رنگ روشن تر باشد نشان از بالاتر بودن کیفیت گردو و به تبع آن قیمت بالاتر گردو است.

نهال گردو فرنور دارای نوعی از مغز گردوست که با طعمی بسیار شیرین و پر مغز از معدود گردو های پوست کاغذی دارای کیفیت بسیار بالاست که علیرغم تابش نور آفتاب مستقیم و ضخامت کم پوست گردو ، قادر به حفظ روشنیِ زرد بسیار مایل به سفید و کیفیت بالا و ظاهر بسیار لوکس این گردو نسبت به اقلام دیگری از قبیل فراکت، فرنت، چندلر و دیگر انواع خرید نهال گردو چندلر است.



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 مهر 1399 | نظرات ()