نوشته شده توسط : palizgerdo

نهال گردو دیرگل ده

نهال گردو دیرگل ده پایدار در مقابل سرما زدگی

شرایط آب و هوایی سرد همیشه یکی از مشکلات باغبانی در راه پرورش نهال ها به ویژه ارقام مختلف نهال گردو می باشد. زیرا سرمای شدید در ابتدای فصل بهار همیشه خسارات جبران ناپذیری را برای باغداران به همراه داشته است. اما در سالهای اخیر با تولید انواع نهال گردو دیرگل ده این مشکل مرتفع شده است. به گونه ای که نهال گردو دیرگل ده پس از سپری شدن سرمای اول بهار یعنی در اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت شروع به گلدهی می کند. بنابراین گل ها که بعدها تبدیل به ثمر می شوند. از سرمازدگی اول بهار در امان هستند. نهال گردو دیرگل ده دارای ارقام متفاوتی همچون: پا کوتاه، چندلر، فرنور و… می باشد. از جمله مشخصات نهال گردو در این ارقام علاوه بر دیرگل بودن مقاومت در مقابل سرما می باشد. همچنین میزان باردهی گردو در این ارقام مناسب است و به سه یا چهار گردوی با کیفیت در هر بند می رسد. جالب است بدانید، که طعم خوب و اندازه بازار پسند گردوها جزو اصلی ترین مشخصات گردو در این ارقام محسوب می شود. ارتفاع نهال گردو در این ارقام شصت الی صد و بیست سانتیمتر می باشد. ولی پس از رشد و بالغ شدن نهال ارتفاع درخت گردو به حدود سه الی چهار متر خواهد رسید.

نهال گردوی دیرگل

نهال گردو دیرگل ده مناسب مناطق سردسیر است

نهال گردو دیرگل ده نحوه ی کاشت و داشت آن

نحوه ی کاشت و داشت نهال گردو بر اساس آب و هوای منطقه، جنس خاک و میزان حاصلخیزی خاک، نوع نهال و… انجام می گیرد. اما آنچه که در نحوه ی کاشت و داشت درخت گردو بیش از هرچیز دیگر باید مورد توجه قرار گیرد. رعایت فواصل مناسب بین نهال ها می باشد. به عنوان نمونه؛ فواصل کاشت نهال گردو در ارقام دیرگل معمولا از شش در شش تا شش در ده متر متغیر است. میزان باردهی نهال گردو در همان سال اول کشت ده تا سی عدد گردو می باشد. همچنین میزان باردهی درخت گردو در ارقام دیرگل چیزی حدود نهصد کیلو گرم برای یک هکتار اراضی برآورد شده است. در ارقام نهال گردو دیرگل ده محصولات در نیمه ی دوم مهر ماه برداشت می شوند. و این امر می تواند، یکی از خصوصیات درخت گردو در این ارقام محسوب می شود. البته این امکان وجود دارد که عمل برداشت محصول ده روز زودتر و یا دیرتر از قرار معلوم اتفاق بیفتد. به عملکرد گردو یعنی زودرس یا نارس بودن آنها بستگی دارد.

نهال گردو دیرگل ده و مشخصات آن

از جمله مشخصات درخت گردو به ویژه در ارقام نهال گردو دیرگل ده ریشه ی قوی آنها است، که تا عمق سه متر در زمین پیش می رود. به خاطر همین موضوع از این درخت ها برای جلوگیری از فرسایش خاک در باغ ها استفاده می شود. همچنین وجود تاج بزرگ و برگ های پهن درخت گردو موجب شده است، که در زیر این درخت سایه مناسب و گسترده ایجاد شود. به خاطر همین امر گاه کشاورزان با کاشت تک درخت گردو در گوشه ای از مزرعه ی خود سایه مناسب را جهت بهره بردن در فصل گرما و زمان برداشت محصول فراهم می کنند. اما منطقه مناسب برای کاشت نهال گردو دیرگل ده در ارقام مختلف بیشتر مناطق سردسیر، نیمه معتدل، معتدل و نیمه سردسیر می باشد. زیرا عملکرد درخت گردو در این مناطق افزایش می یابد. و درخت ها باردهی فراوان خواهند داشت. از خصوصیات گردو در ارقام نهال گردو دیرگل ده سالم بودن گردو ها و خوش رنگی آنهاست. به طور قطع میتوان گفت: با رسیدگی مناسب از این نهال ها هیچ کدام از محصولات آن سیاه، پوچ و یا بی کیفیت نخواهند شد.

نهال گردو دیرگل ده

نهال گردو دیرگل ده پر بازده می باشد.

نهال گردو دیرگل ده و خصوصیات آن

در نحوه ی کاشت و داشت گردو در نوع نهال گردو دیرگل ده بسیاری از عوامل همچون آبیاری، کوددهی، هرس کردن و.. باید رعایت گردد. هرس کردن درخت گردو در دو مرحله انجام می شود. یکی هرس فرم دهی و دیگری هرس باردهی می باشد، که هر کدام به ترتیب در اواخر تابستان و اواخر زمستان انجام می گیرد. یکی از مهمترین خصوصیات گردو در رقم نهال گردو دیرگل ده پایداری آنها در مقابل انواع آفت و بیماری می باشد. چنانچه کوددهی مناسب در فصل تابستان صورت گیرد. و از انواع کود مرغوب پوسیده ی دامی گاوی استفاده شود. عملکرد نهال گردو افزایش یافته و در نحوه ی میزان باردهی نهال گردو تاثیر مستقیم دارد. به عبارتی نحوه ی میزان باردهی درخت گردو علاوه بر کاشت صحیح، کوددهی، هرس،  پرورش و مراقبت صحیح از آن به جنس و نوع نهال بستگی دارد. که خوشبختانه نهال گردو دیرگل ده  تمام خصوصیات یک نهال با کیفیت را دارد. به عنوان نمونه چند تا از خصوصیات نهال گردو در ارقام نهال گردو دیرگل ده را که موجب با کیفیت بودن و برجستگی آن شده است، را ذکر می کنیم.

نهال گردوی دیرگل ده

نهال گردو دیرگل ده ارقام مختلفی دارد

نهال گردو دیرگل ده و فروش محصول آن

در میان بیشتر مردم دنیا خرید گردو به خاطر خواص درمانی و خوراکی آن سالهای متمادی است که صورت گرفته و می گیرد. همچنین گردو همیشه جزو برنامه غذایی بسیاری از مردم دنیا بوده است. به دلیل بازار خوبی که این محصول دارد. افراد زیادی از راه خرید و فروش آن درآمد کسب می کنند. بنابراین صاحبان اراضی با خرید نهال گردو، کاشت و فروش محصول به عمل آمده از آنها در طی همان سال اول نه تنها چندین برابر هزینه ی اولیه ی خود را بر می گردانند. بلکه، بعدها با افزایش محصول و فروش گردو به صورت عمده سود های کلانی را بدست خواهند آورد. هرچند قیمت گردو با توجه به کیفیت آن بسیار متغیر می باشد، ولی باز هم خرید درخت گردو و رسیدگی به آن امری بسیار سودآور محسوب می شود. به خصوص اگر از ارقام با کیفیت و پایدار در مقابل سرمازدگی و آفت همچون: ارقام نهال گردو دیرگل ده، نهال گردو سردسیری، نهال گردو خوشه ای و… استفاده شود. چون باغداران با استفاده از این نهالها هرگز متضرر نخواهند شد. به خاطر همین امر معمولا میزان فروش درخت گردو و فروش نهال گردو در ارقام پایدار و با کیفیت بسیار زیاد بوده و به صورت حداکثر می باشد. البته قیمت نهال گردو در ارقام مختلف متفاوت است و به طور معمول قیمت درخت گردو از نهال بیشتر می باشد.

گردو دیرگل ده

نهال گردو دیرگل ده جزو ارقام با کیفیت محسوب می شود



:: برچسب‌ها: مشخصات نهال گردو دیرگل ده ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه :

نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه یکی از نهالهای بسیار قابل توجه می باشد که از شهر مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی نشات گرفته است. پس از تولید نهال در این شهر، این نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه به عنوان یک تولید بسیار مرغوب و مناسب در سراسر استان ها گسترش پیدا کرد. از این رو می توان شهر مراغه را مانند شهر تویسرکان واقع در همدان ، نوعی قطب تولیدی برای فروش گردو و همچنین فروش نهال گردو دانست. همانطور که هر نهال گردویی دارای مزایای خاصی می باشد این نهال نیز از خصوصیات برتر و ویژه ای برخوردار خواهد بود. همین ویژگی ها سبب شده است که این محصول یکی از تولیدات پر طرفدار در کشور ما محسوب گردد. در این مطلب به بررسی برخی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد این نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه خواهیم پرداخت .

نهال گردو مراغه

نهال گردو

خصوصیات نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه :

خصوصیات گردو در شهر مراغه به اندازه ای خاص و ویژه می باشد که توجه بسیاری از توریست ها را نیز به خود جلب نموده است. مغز بسیار روشن و همچنین سرشار از انرژی و مواد مغذی ، همچنین درشت بودن این مغز ، نگاه های افراد را به سمت خود خواهد کشید. علاوه بر این عملکرد نهال گردو نیز در این نهال بسیار خاص خواهد بود. این نهال از مزیت زود بارده بودن برخوردار می باشد. همچنین مقاومت بسیار مناسبی در برابر سرمای بهاره از خود نشان خواهد داد. کاغذی بودن پوست این محصول سبب می شود که افراد به راحتی اقدام به استفاده از این محصول نمایند. تمامی این خصوصیات درخت گردو سبب می شود که استفاده از این نهال برای افراد بسیار ایده آل تلقی گردد.

نهال گردوی مراغه ای

نهال گردو

ارتفاع نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه :

نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه از ارتفاع متوسطی برخوردار می باشد. این ارتفاع برای باغداران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. در ابتدا ارتفاع درخت گردو سبب می شود که عملکرد درخت گردو برای تولید گردوهای مرغوب بسیار مناسب صورت پذیرد. همچنین این ارتفاع هم می تواند به عنوان چتری برای باغبانان به حساب آید و همچنین می توان به راحتی به میوه های این محصول نیز دسترسی پیدا کرد. البته ارتفاع این نهال گردو به عوامل بسیاری همچون رسیدگی به نهال بستگی خواهد داشت. همچنین برای جلوگیری از ارتفاع بسیار زیاد این نهال می توانید از هرس کردن درخت بهره مند شوید.

 

نهال گردو مراغه

نهال گردو

نحوه ای میزان باردهی نهال گردو :

همواره برای اینکه بتوان به محصول مناسبی دسترسی پیدا کرد ، فقط خرید نهال گردو مهم نیست. اگر شما محصول بسیار ایده آلی را خریدار نمایید و به نحوه کاشت ، داشت ، نهال گردو اهمیت چندانی ندهید ، هرگز از محصول مناسبی برخوردار نخواهید بود. نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه ، مهمترین ارقام نهال در بسیاری از گلخانه ها خواهد بود. از این رو با بررسی نحوه ای کاشت ، داشت ، درخت گردو می توانید از میزان باردهی گردو بسیار بالایی برخوردار شوید. یکی از موارد قابل توجه در این نهال گردو تفاوت نهال نر و ماده در باز شدن گلهای آنها خواهد بود. در فروردین ماه شما شاهد باز شدن گلهای نهال گردو، نر خواهید بود. یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در مشخصات نهال گردو ، فواصل کاشت نهال گردو  ژنوتیپ برتر مراغه خواهد بود. بهتر است با فاصله ی 8 در 8 این محصول را کاشت .

نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه

نهال گردو

قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر مراغه :

بسیاری از باغداران امروزه به دلیل مزایای بسیار زیاد این نهال به دنبال خرید درخت گردو مراغه ، خواهند بود. از این جهت می توان گفت که این نهال ها دارای قیمت یکسانی در بازار نخواهند بود و همواره دچار نواساناتی خواهند شد. بدین جهت از ارائه قیمت به صورت روزانه بهره مند خواهید شد. شما هر روز می توانید با مراجعه به سایت ما از قیمت درخت گردو برخوردار شوید. برخی از عوامل می توانند تاثیرات بسیار چشمگیری بر روی قیمت این محصول داشته باشند. این محصول به دلیل برخورداری از مقاومت بالا بسیار مورد توجه خواهد بود. از این رو باغداران به دلیل اینکه متوجه ضرر نگردند ، ترجیح می دهند که از این محصول استفاده نمایند. همچنین این محصول در برخی از گلخانه ها موجود می باشد. همچنین این محصول دارای میزان باردهی گردو بسیار بالایی خواهد بود. از این نظر می توان گفت جایگاه ویژه ای در بازار تجاری خواهد داشت.



:: برچسب‌ها: فروش نهال گردوی مراغه , قیمت نهال گردو بذری , مشخصات گردوی مراغه , مشخصات گردوی مراغه ای , موضوع نهال گردو مراغه , نهال گردوی محلی , نهال گردوی مراغه ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : palizgerdo

نهال گردو پا کوتاه خوشه ای ایرانی:

نهال گردو پا کوتاه خوشه ای ایرانی دارای انواع بسیار زیادی می باشد که می توان با توجه به خصوصیات برتر آنها ، اقدام به تهیه هوشمندانه ی آنها نمایید. در انتخاب نهال گردو پا کوتاه باید موارد بسیار زیادی را در نظر بگیرید. در ابتدا باید در نظر داشته باشید که نهال مورد نظر شما مناسب چه منطقه ای می باشد؟  برخی از نهال گردو پاکوتاه خوشه ای ایرانی دارای میزان باردهی درخت گردو بسیار مناسبی هستند اما زود گل خواهند بود. استفاده از این نهال ها در مناطقی که آب و هوای خشک و سرد دارند، اصلا انتخاب مناسبی نخواهد بود. باید با توجه به آب و هوای منطقه نهال گردو مورد نظر را انتخاب و مورد استفاده قرار داد. علاوه بر توجه به آب و هوای منطقه در انتخاب نهال ، باید به نحوه کاشت ، داشت ، نهال گردو نیز دقت فراوانی داشت تا از محصول بسیار مناسبی برخوردار گشت. یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای باغداران قیمت نهال گردو خواهد بود. استفاده از نهالی که هم از کیفیت مناسب و هم از قیمت مناسبی برخوردار باشد می تواند هوشمندانه ترین انتخاب برای باغداران به شمار آید .

نهال گردو خوشه ای پاکوتاه ایرانی

خصوصیات نهال گردو پا کوتاه خوشه ای ایرانی:

هر نهالی از مشخصات گردوی خاصی برخوردار می باشد . در نهالهای گردوی پاکوتاه خوشه ای ایرانی نیز می توان به مشخصات خاصی اشاره نمود. این نهالها با توجه به نام آنها از ارتفاع کوتاهی برخوردار هستند که می تواند یکی از مهمترین المان های انتخاب این نهالها در نظر گرفته شود. همچنین این نهال ها دارای محصولات خوشه ای هستند که نشان دهنده ی عملکرد درخت گردو به بهترین نحو خواهد بود. این نهال ها اغلب دارای محصولات بسیار خوشمزه و پر فروشی هستند که از بازار تجاری بسیار گرمی نیز برخوردار خواهند بود. برخی از این نهال گردو زود بارده و پر بار هستند . اما برخی دیگر از این نهال ها دیربارده و همچنین مقاوم می باشند. اغلب از محصولات زودبارده در مناطق خوش آب و هوا و گرم بهره می برند. اما از محصولات دیربارده و همچنین مقاوم در مناطقی که سردسیر بوده و دارای آب و هوای خشک می باشند استفاده خواهند نمود. اغلب میوه های این محصول دارای اندازه های متوسط رو به درشتی خواهد بود که توجه باغداران را به خود جلب می نماید.

نهال گردو خوشه ای ایرانی

نهال گردو خوشه ای

مدت آبیاری:

7000-1000 متر مکعب در هکتار – هر 7-10 روز یک بار در سایه انداز

حداکثر عملکرد میوه در هکتار: 

متوسط عملکرد در هر هکتار 6200 کیلو گرم

سهولت جدا شدن مغز از پوست چوبی: به راحتی جدا می شود.

ارتفاع نهال گردو پا کوتاه خوشه ای :

همانطور که از نام این محصول کاملا مشخص خواهد بود، ارتفاع در این نهال ها اغلب تا میزان 1 متر تا 1.5 متر خواهد بود. ارتفاع درخت گردو می تواند در نحوه ای میزان باردهی درخت گردو بسیار اثر گذار باشد. نهال های پا کوتاه اغلب از باردهی بیشتری برخوردار خواهند بود. یکی از مشخصات نهال گردو پا کوتاه خوشه ای ، ارتفاع بسیار مناسب آن ها خواهد بود. باغداران می توانند در زمان برداشت محصول به راحتی اقدام به برداشت محصول خود نمایند. به دلایلی که در بالا ذکر شد ، فروش نهال گردو پا کوتاه خوشه ای در بازار فروش درخت گردو از طرفداران بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

نهال گردو خوشه ای پاکوتاه

نهال گردو خوشه ای

خرید درخت گردو :

اگر شما به دنبال خرید نهال گردو پاکوتاه خوشه ای ایرانی هستید باید به عوامل بسیار زیادی دقت نمایید. توجه به برخی از موارد سبب می شود که شما انتخاب هوشمندانه و مناسبی را برای دستیابی به محصول مناسب انجام دهید. دقت به بازار فروش گردو ، فواصل کاشت نهال گردو ، قیمت درخت گردو ،نحوه ای میزان باردهی نهال گردو ، عملکرد نهال گردو در مناطق آب و هوایی مختلف ، نحوه ای کاشت ، داشت گردو و بسیاری دیگر از مواردی که می توانند در خرید و رشد نهال گردو پاکوتاه خوشه ای ایرانی نقش داشته باشند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهند بود. بهتر است خرید این نهالها از مراکزی صورت گیرد که محصولات ارائه شده در آنجا از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار گردد. برخی از این محصولات از شناسنامه برخوردار می باشند که هویت نهال را به طور کامل شرح خواهد داد. برخی از این نهالها از ریشه های بسیار ضعیفی برخوردار می باشند که باید در هنگام خرید به این موضوع دقت بسیار زیادی داشته باشید تا در حین جا به جایی و همچنین در حین کاشت آسیب جدی به محصول وارد ننمایید. بسیاری از این ارقام گردو از میوه های جانبی نیز برخوردار می باشند. با داشتن اطلاعات کافی و مناسب می توانید خرید بی نظیری را در این زمینه تجربه نمایید.



:: برچسب‌ها: نهالستان ایران نهال گردو , نهال گردوی ایرانی , نهال گردو خوشه ای ایرانی , نهال گردو خوشه ای ایران , نهال گردو ایران , بهترین نهال گردوی ایران , ایران نهال گردو , انواع نهال گردو در ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 تير 1399 | نظرات ()